A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Липоводолинська спеціалізована школа І-ІII ступенів
Липоводолинської селищної ради Сумської області

Поради батькам

Поради батькам майбутніх першокласників

 «Як підготувати дитину до школи?»

Створіть позитивний імідж школи

     Покажіть дитині де розташована школа.   Розкажіть, що школа - це дружнє середовище,  що учитель допомагає вчитися, пізнавати світ, учень завжди може попросити про допомогу вчителя, а після уроків на дитину чекатиме мама чи тато. Розповідайте, що вчитель  несе відповідальність за учнів, що його слід поважати, слухати,  виконувати прохання, а не боятися. Проговоріть із дитиною  як треба звертатися  до вчителя. Формуйте у дитини здорове ставлення до помилок: помилок неможливо уникнути, вони потрібні нам, щоб вчитися.  Проте, у жодному разі, не залякуйте дитину школою. 

Поясніть, що у школі діють правила, яких треба дотримуватись

   Ці правила будуть створені у класі і   озвучені вчителем: не можна перебивати того, хто говорить, перекрикувати чи вигукувати, треба вміти  слухати і чути. Власним прикладом привчайте дітей уважно слухати співрозмовника і не перебивати, поважати чужу думку, розуміти, що свої бажання потрібно узгоджувати з бажаннями інших людей – дітей і дорослих.

Створіть вдома робоче місце для дитини (парта чи стіл)

    Дитина повинна мати власне зручне  окреме робоче місце, де можна ще до школи займатися улюбленою справою: малювати, виготовляти аплікації, ліпити та інш. Вчіть дитину сидіти  з рівною спиною,  прибирати своє робоче місце. Практикуйте вдома зосереджену роботу дитини за столом не більш 20 хвилин, потім робіть рухливу перерву.

Розвивайте мовлення дитини

     Якомога більше говоріть з дитиною. Робіть це коли йдете вулицею (говоріть про все, що бачите довкола: про дерева, тварин, людей, погоду, автомобілі), коли виконуєте якусь домашню роботу,  переглядаєте мультфільми, телепередачі, коли граєте з дитиною. Цікавтеся думкою дитини про побачене чи почуте, слухайте її та не перебивайте. Це дуже ефективний спосіб підготовки  до школи у виробленні навичок спілкування та розвитку мовлення дитини.

Виробляйте навички самообслуговування

    Пам`ятайте, що шестирічній дитині   ще складно самостійно зав’язувати шнурки, застібати (розстібати) штани чи спідницю. Тому,  намагайтеся купувати одяг і взуття  без складних застібок чи шнурівок і  вчіть дитину самостійно,  без допомоги дорослого, вдягатися, взуватися. Привчайте дітей складати свої речі охайно в одному місці, а не розкидати.

Розвивайте світогляд дитини

Вчіть дитину розповідати:

-  про себе (прізвище, ім'я, адресу), свою родину (як звуть батьків, ким вони працюють, що роблять на роботі), своє селище  (село), вулицю.

-  про  пори року, послідовність місяців року та днів тижня, назви різних фруктів, овочів, тварин та рослин, елементарні правила дорожнього руху, про сонце, дощ, сніг, урожай; що таке борошно, цукор і як їх роблять, з чого роблять хліб тощо. Звісно, на  уроках все це діти будуть  вивчати, але ці поняття вже мають бути знайомі дитині.

- про улюблене заняття (книжки, музика, оповідання, казки, ігри, мультфільми);

-  про дорослих людей: за віком, професіями, які бувають люди вдома і на роботі, серед людей, на вулиці – за своєю вихованістю-невихованістю; добротою, чуйністю – байдужістю; яких людей треба поважати, а яких боятися; звідки, на думку дитини, беруться порядні і непорядні люди;

 - про  сучасну техніку, транспорт.

Вчіть дітей реально оцінювати свої дії і досягнення,  долати труднощі, планувати свої дії, цінувати час.

Допоможіть дитині засвоїти  базові навички читання, письма, математики

     Уміння лічити у межах 10 (20) у   прямому та зворотному порядку. Вміння  розв`язувати найпростіші приклади на додавання і віднімання (2+3, 5-1 і т.п.), сюжетні задачі (Було 5 пташечок, 2 полетіло. Скільки залишилося? Або: Сиділо 4 пташечки, до них прилетіло ще 2. Скільки пташечок стало?)

     Уміти слухати і розуміти звертання,  прохання  дорослого та намагатися їх точно виконати. Виокремлювати звуки з якого починається і закінчується слово. Читати відкриті і закриті склади (ма, лу, мак, ок і т.п.), односкладові і двоскладові слова простої структури (мак, мало і т.п.).Вміти виконувати рухові дії, необхідні для письма (штрихування, письмо ліній різної конфігурації)

     Головне завдання батьків – зацікавити дитину процесом навчання. Тому міні- заняття слід проводити в ігровій формі не більше 15 хвилин. Рахувати починайте під час прогулянки або гри: «давай порахуємо кубики», «давай дізнаємося, скільки на дереві сидить ворон» та інше. Починати вивчати букви також бажано в звичних побутових ситуаціях, наприклад, під час походу в магазин. Починайте рахувати знайомі предмети в ігровій формі: цукерки, фрукти, іграшки.  Вивчайте прийоми додавання і віднімання на прикладі предметів: 5 яблук + 1 = 6 яблук, 2 цукерки - 1 цукерку = 1 цукерка.

     Розвивайте дрібну моторику:  ліплення з пластиліну, м'яке тісто, перебирання крупи, вирізання по контуру.

   Навчання письма починайте з друкованих літер. Хваліть дитину  не тільки за правильні відповіді, але і за прагнення вчитися. Заохочуйте і мотивуйте бажання навчатися приємними бонусами: «Давай зараз почитаємо і потім подивимося мультик».

      Ніколи не сваріть і не карайте малюка, якщо він відмовляється читати або у нього щось не виходить.

Ігри, у які Ви можете пограти з дітьми

1. «Жуки»

- Ось жуки розправили крила і полетіли: «ж-ж-ж». (Дитина бігає по кімнаті.)

- Яку пісеньку співає жук? – запитує дорослий.

- «Ж-ж-ж», - відповідає дитина.

- Давайте скажемо слово «жук» так, щоб почути пісеньку – «ж-ж-ж». (Дитина  повторює слово «ж-ж-ж-жук.)

- А давай послухаємо, чи є пісенька жука в інших словах? Ж-ж-журавель.

- Є!

- А в слові нож-ж-жиці? Ж-жайворонок? (Є.)

- Метелик? Чи співає в цьому слові жук свою пісеньку? (Ні.)

«З» – політ комара (протягування);

«Ш»– шелест листочків;

«П» – пихтіння їжака (швидке повторення);

«Р» – працює мотор.

2. « Назви звук»

- Давай будемо шукати звуки. Скажи слово «дім» так, щоб я почула в ньому перший звук. Скажи слово «дім» так, щоб я почула в ньому останній звук. (далі називати невеликі слова типу мак, сім, ох, )

3. «Хто уважніший»

- Тепер я називатиму звук, а ти покажи букву в алфавіті. Подивимось, який ти уважний.

4. Вправи на розвиток дрібної моторики руки та зорово-рухових координацій.

Змальовування графічних зразків (геометричних фігур та візерунків різної складності).

Обведення за контуром геометричних фігур різної складності з послідовним збільшенням радіуса обведення (по зовнішньому контуру) або його зменшенням (обведення за внутрішнім контуром).

Вирізання фігури з паперу за контуром (плавно, не відриваючи ножиці від паперу).

Розфарбовування й штрихування (потрібно цьому заняттю надати загального ігрового мотиву, щоб дітям було цікаво).

Різні види зображувальної діяльності (малювання, ліплення, аплікація тощо).

Конструювання та робота з мозаїкою.

Освоєння ремесел (шиття, вишивання, в'язання, плетіння, робота з намистом тощо).

5. Ігри та вправи на розвиток загальної моторики (сили, спритності, координації рухів).

Ігри з м'ячем (найрізноманітніші).

Ігри з резинкою.

Ігри на зразок «Дзеркала»: дзеркальне копіювання поз і рухів ведучого (роль ведучого може бути передана дитині, яка самостійно придумує рухи).

Ігри типу «Тир»: влучити в ціль різними предметами (м'ячем, стрілами, кільцями тощо).

Комплекс найрізноманітніших спортивних та фізичних вправ.

Заняття танцями (або підготовка до них - ритміка).

Аеробіка (виконання фізичних вправ під ритмічну музику).

6. «Пантоміма»

Ця гра розвиває уяву і творчі здібності. Попросіть дитину жестами, мімікою, звуками зобразити якийсь предмет (потяг, машину, чайник, літак) чи якусь дію (малювання плавання, вмивання).

Якщо з першого разу не виходить, покажіть самі, як це треба робити. Пограйте у «відгадайку»: дитина відгадує, що ви зображуєте, а потім навпаки – ви маєте здогадатися, що показує дитина. Намагайтеся придумати кумедні варіанти.

7. «Чарівна палітра»

Змішуючи фарби під час малювання, можна отримувати різні відтінки кольорів. Дитина може зобразити небо на світанку за допомогою синьої та білої фарб. Розмішувати синю фарбу треба на палітрі або тарілці, поступово додаючи білила та наносячи мазки на аркуш паперу. Чим більше відтінків, тим краще. Головне – щоб відтінки змінювалися якомога рівномірніше. Потім можна переходити до інших завдань (відтінки відрізняються за кольоровим фоном). Запропонуйте дитині намалювати захід сонця (перехід від жовтогарячого до червоного).

8. «Здогадайся, що приховано»

У цій грі дитина повинна вміти уявляти предмети за їх словесним описом та описувати різні предмети.

Заховайте якусь іграшку та опишіть дитині її зовнішній вигляд, наприклад: «Жовтого кольору, дзьоб гострий» (курча). Якщо дитина здогадається, відайте їй іграшку. Потім дитина ховає предмет і описує його. Гру можна урізноманітнити, ховаючи предмети у «чарівну торбинку» та пропонуючи дитині, після того як вона відгадає, знайти заданий предмет, намацавши його рукою серед інших.

9. «Чого на світі не буває?»

Гра на розвиток уяви, творчого мислення. Запропонуйте дитині намалювати те, чого не буває. Попросіть її розповісти, що вона намалювала. Гра пройде веселіше, якщо ви теж візьмете участь у малюванні.

10. «Назви сусідів»

Гра на розвиток навичок лічби.

У грі можуть брати участь дитина і  один або два дорослих (дітей) . Гравці стають у коло, один бере м'яч. Він кидає м'яч партнеру, називаючи число від одного до десяти. Той, хто піймав м'яч, повинен назвати сусідні числа (на одне більше та на одне менше від названого. Після цього він називає своє число і кидає м'яч далі).

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування