A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Липоводолинський ліцей
Липоводолинської селищної ради

Поради для учнів

 

Пам'ятка для учнів!

Як діяти якщо тобі пропонують зробити щось погане:

  1. Якщо ти відчуваєш, що пропозиція з якою до тебе/групи звернулись є неправильною, то найкращим варіантом є просто сказати “ні”. Адже ти маєш право відмовитись від того, що не відповідає твоїм переконанням або може зашкодити іншій людині.
  2. Оціни наслідки своєї згоди. Обдумай, які наслідки можуть бути від того, що ти погодишся на певну пропозицію. Чим це може загрожувати особисто тобі і іншим.
  3. Поговори з кимось. Якщо ти відчуваєш, що не можеш самостійно розібратись з ситуацією, то обов’язково поговори з людиною, якій ти довіряєш. Це можуть бути: батьки, вчителі, психолог або інша близька тобі людина.
  4. Пам’ятай, що ніхто не може змусити тебе робити щось, що не є правильним.
  5. Якщо подібні пропозиції надходять до тебе через соціальні мережі, або чат-групи в Telegram, то пам’ятай про власну конфіденційність і безпеку (як змінити налаштування конфіденційності дивись нижче)
  6. Одразу вийди з групи і більше не звертайся до неї.
  7. Збережи докази. Якщо ти отримуєш повідомлення від людей, які примушують робити щось погане, збережи докази цих повідомлень (скріншоти, текстові повідомлення тощо).
  8. Повідом службу підтримки Telegram. Якщо група порушує правила Telegram або містить контент, який може завдати шкоди, повідом про це службу підтримки Telegram. Вони можуть прийняти заходи щодо закриття групи та виключення користувачів.

Джерело: практичний психолог Тетяна Чунихіна

 

Алгоритм професійного самовизначення

Безпечний Інтернет

Секрети успішного навчання

Правила успішного саморозвитку

Як налагодити відносини з однокласниками

Як здолати хвилювання у відповідальні моменти

Безпечна поведінка на вулиці дітям


Кабінет соціального педагога Липоводолинської СШ І-ІІІ ступенів


Екологічні способи виражати злість

Вияв негативних емоцій та злості – це норма життя. Особливо в сучасних умовах, коли мільйони українців відчувають агресію та образу через дії ворога.

Пригнічувати ці емоції – не вихід, адже це лише може зашкодити вашому емоційному стану, зробити вас дратівливою людиною та призвести до конфліктів із близькими. 

✅ Натомість існують екологічні способи виражати злість: 

📍Активна ходьба або спорт – бойові мистецтва, силові вправи, динамічні танці.

📍Побийте подушку або покидайте каміння у воду. Під час процесу проговорюйте свої почуття, образи та гнів. Говоріть усе, про що думаєте, навіть якщо це дуже погані слова.

📍Можна взяти ковдру за кінці й витрушувати її з усієї сили. Або міцно скрутити рушник.

📍Розслабити тіло і звільнитися від внутрішньої напруги та агресії допомагає масаж.

📍Лайка вголос – це також дієвий спосіб звільнитися від агресії (потурбуйтеся, щоб поруч не було дітей та тих, кого може це збентежити чи налякати)

📍Гучний спів та агресивна музика.

📍Прибирання та впорядкування речей як один із видів активності також є дієвим способом вивільнити внутрішню злість.

Джерело: Психологічна підтримка

#психологія #емоції #агресія #саморефлексія #рекомендації_психолога


🤓 Як впоратись зі стресом під час контрольних та іспитів? 🤓


У травні та червні для школярів і студентів настають дуже відповідальні дні. Річні контрольні, іспити, ЗНО... Тремтіння перед цими словами відчуває навіть той, хто на перший погляд все знає.👩‍🎓‍🎓 «Підвищена напруга» перед відповідальним періодом  іноді може призводити до хвороб. Можуть спостерігатися підвищення температури, головні болі, головокружіння, відсутність апетиту.
❗️ Подібний стан можна пояснити тим, що іспит сприймається як своєрідна критична ситуація, що впливає на соціальний статус, матеріальне становище і подальші перспективи.
Тож якщо ви прагнете пережити цей період з максимальним збереженням здоров’я, радимо дотримуватись деяких порад.
✅ Не ставте перед собою надзавдань. Починайте підготовку заздалегідь, поступово. Розбивайте великі завдання на декілька маленьких.
✅ Дотримуйтесь режиму. Сон – дуже великий помічник у профілактиці стресу. Потурбуйтесь про якісний сон у достатній кількості (не менше 8 годин). Пам’ятайте, що кава та енергетики виснажують організм і можуть зіграти «злий жарт» під час іспиту: від втрати уваги та концентрації до раптового погіршення самопочуття.
✅ Харчування. Щоб такий складний механізм як мозок працював без збоїв, його клітинам потрібно багато енергії. Можна збільшити кількість продуктів, багатих вуглеводами (наприклад, рис, тверді сорти макаронів, вівсяна каша), вживати більше овочів та фруктів і в рази зменшити вживання солодких напоїв, випічки, кави. Також чудовими продуктами-антидепресантами є волоські горіхи та полуниця.
✅ Чергування навантажень. Зміна розумової активності на фізичну покращить самопочуття, знизить рівень кортизолу (гормону стресу) та сприятиме кращому засвоєнню інформації.
🚩 І пам’ятайте головне! ЗНО, іспити, контрольні – це тимчасово, життя після них не закінчується. Бережіть себе та близьких!


#ЦентрФлоренс #Психічнездоров'я #Здоровепокоління #стрес #іспит #ЗНО #школа


Практика STOPP: робота з інтенсивними емоціями

🗯️ «Якщо вам важко контролювати свої емоції, подумайте, як ЗУПИНИТИСЯ”

🟥 STOPP – це практика, яка допоможе у вирішенні складних ситуацій, коли ти маєш справу з сильними емоціями: гнів, роздратування, розпач та інш. 

*Важливо! Не слід використовувати для робити з горем і горюванням. 

👉 Щоб допомогти собі ефективно впоратися з емоційною реакцією на складну для тебе ситуацію, виконай наступні кроки: 

🔴 S (stop) – Стоп! 
▫️Просто зупинись на мить.

🔴 Т (take a breath) – зроби вдих і видих: 
▫️зверни увагу на своє дихання під час вдиху та видиху.

 🔴 О (observe) - спостерігай: 
▫️Де зосереджена твоя увага зараз?
▫️Які з‘являються думки?
▫️Які відчуття помічаєш в своєму тілі?
▫️Якими почуттями реагуєш? Що саме викликає такі почуття? 
 
🔴 P (Pull Back) - роздивись перспективу:
▫️Подивись на ситуацію наче з гвинтокрила. Як би ти описав/ла її? 
▫️Наскільки це важливо в перспективі? Чи буде це важливо, скажімо, через 6 місяців/рік?
▫️Що сказав би тобі зараз надійний друг?
▫️А що б сказав твій внутрішній дорослий?

🔴 P (Practice What Works) – Зроби те, що для тебе буде найдієвішим:
▫️Як ти раніше вирішував/ла подібні ситуації? Що з цього досвіду буде добрим і корисним використати для себе зараз? 
▫️Які твої дії найкраще відповідатимуть твоїм цінностям, тому що важливо для тебе зараз? 
▫️Що буде найкращим зробити зараз?  Для тебе?  Інших?  Ситуації?

💬 Віктор Франкл: «Між стимулом і нашою реакцією на нього завжди є час. За цей час ми вибираємо, як реагувати. І саме тут криється наша свобода». 

👉 Тому практикуємо робити паузу, усвідомлювати і обирати наші реакції, розширюючи межі нашої свободи💛🌿! 

🍀 Джерело: Психолог на зв‘язку

#психологічна_техніка #психологія #інкурсія #рекомендаціїпсихолога


Як підлітку впоратися з прокрастинацією

Прокрастинація, або схильність відкладати важливі справи на потім, створює ілюзію свободи. Вона змушує людей думати, що вони мають багато часу, однак при цьому краде його. Прокрастинація схожа на безтурботну гру, але часто обертається почуттям провини й занепокоєння.

Причини прокрастинації

Злість. Основна причина прокрастинації – це злість. Підлітки, обурені владною поведінкою батьків і вчителів, схильні відкладати виконання роботи або виконувати її частково. Для підлітків, котрі почуваються безсилими, відкритий опір не годиться, тому що його наслідки будуть досить помітними. Однак ці підлітки прагнуть отримати бажане. Тому прокрастинація як маніпулятивна і пасивно-агресивна форма помсти є досить ефективною, оскільки обеззброює людей, наділених владою над підлітками (наприклад, батьків, учителів). Прокрастинація – це своєрідний самосаботаж: підлітки більше переймаються самостійністю, ніж шкільними оцінками. За допомогою прокрастинації підліток ніби усувається від роботи: «Ви не можете вказувати мені, що робити. Я виконаю роботу, коли буду до неї готовий».

Позиція жертви. Незважаючи на те, що людина, схильна до прокрастинації, сама є заручником своїх дій, вона вважає себе жертвою тих, хто нею керує й очікує від неї результатів. Така людина відчуває, що потрапила в ситуацію, за якої годі досягти прийнятного результату: і виконання, і невиконання роботи завдають їй дискомфорту. Вона завжди має відчуття, що повинна виконувати роботу, але ніколи не робить цього за власним бажанням.

У випадку з підлітками позиція жертви може виглядати так. Підлітку в школі не подобається хімія, тому що із цього предмета задають багато завдань і це дратує його. Хімія для нього заскладна, і він розуміє, що не зможе правильно виконати завдання, тому навіть не намагається цього зробити. Крім того, незабаром іспит, який він повинен скласти, але знає, що не зможе цього зробити. Тому вся ця ситуація здається підлітку геть несправедливою: предмет заскладний, а педагог незрозуміло пояснює (у такому разі підліток схильний говорити: «Учитель дуже поспішає, коли пояснює», «Він мене не любить» тощо).

Такі підлітки почуваються безнадійними. Упродовж багатьох років вони сумніваються у власних здібностях. Особливо часто це виявляється в дітей із синдромом дефіциту уваги й гіперактивністю або в дітей із розладами навчання. Коли діти вчаться в молодших класах, їм легше вдається усуватися від роботи. Але коли навчання в школі стає важчим, вони докладають до нього менше зусиль, вважаючи, що навчання надскладне, а вони недостатньо здібні. Відтак не намагаються виконувати завдання, тому що ймовірність невдачі висока, і це може виявити брак у них здібностей.

Перфекціонізм. Перфекціоніст схильний відкладати початок проекту тільки тому, що його бентежить думка, скільки енергії потрібно для ідеального здійснення проекту. Він схильний вважати, що «повинен» виконати роботу.

Батьки рідко сприймають своїх дітей як перфекціоністів, радше навпаки. Однак більшість перфекціоністів страждає від почуття нездатності впоратися з роботою. Під їхнім бажанням виконати роботу ідеально приховуються проблеми із самооцінкою. Високі стандарти – це добре: вони змушують нас прагнути більшого.

Коли людина не може примиритися з тим, що не є здатною відповідати цим стандартам, у неї розвивається перфекціонізм. Перфекціоністи, страждаючи від прокрастинації, встановлюють нереальні очікування, а потім усуваються від роботи, щоб не відчувати занепокоєння, яке вона викликає.

Хоча до прокрастинації схильні й багато дорослих, у підлітків вона є ознакою незрілості. Коли підлітки беруться до роботи, то не можуть відчувати насолоди до моменту її завершення. Також їм годі справитися з фрустрацією і занепокоєнням, коли вони вчаться чогось нового. Ви можете почути від підлітка фразу: «Так нечесно, це занадто важко».

Батькам варто навчити підлітка дивитися на такі ситуації з позиції «я думаю, що я зможу». Також слід встановлювати для підлітка очікування, що дають йому змогу виявляти самостійність і контролювати ситуацію. Це єдиний спосіб розвинути в нього внутрішню мотивацію, необхідну для виконання роботи.

Розгляньмо поради, які можуть використовувати батьки, щоб допомогти підлітку впоратися з прокрастинацією.

Не піддавайтеся на раціональні пояснення. Погляньмо правді у вічі: люди, схильні до прокрастинації, – брехуни. Вони регулярно брешуть самі собі про те, скільки часу їм потрібно для виконання роботи, роблячи висновок, що часу достатньо, аби зробити все ідеально. Така брехня називається раціоналізацією. Щоб упоратися з прокрастинацією, необхідно розпізнати раціоналізацію і вказати на неї людині, яка до неї схильна. Наприклад, коли ваша дитина використовує одну з перерахованих вище фраз, покажіть їй весь список і запитайте, чи знайомі їй такі ситуації:

«Я більш продуктивна, коли маю обмаль часу, тому чекаю, коли часу залишиться мало, і тоді зможу все зробити добре»;

«Якщо я почекаю, то зможу швидко написати цю статтю»;

«Якщо я зараз сяду за роботу, то пропущу серію свого улюбленого серіалу»;

«Не напружуйся. Це всього лише одне завдання. Світ не впаде, якщо я його не зроблю»;

«Я не знаю, як це зробити, тому почекаю, може, що-небудь придумаю»;

«Мені легше зробити цю роботу, коли добре почуваюся, тому я почекаю, поки мій настрій не покращиться»;

«Минулого разу я зробив усе в останній момент, і вийшло добре. Чому б і зараз не вчинити так само?».

Уникайте негативного мислення. Люди, схильні до прокрастинації, негативно налаштовані до своєї роботи. Розгляньмо декілька їх негативних настанов і спробуймо їх переформулювати.

Коріння прокрастинації

Розпізнати, чи схильні ви до прокрастинації, можна за допомогою таких кроків:

з'ясуйте справжні причини вашої прокрастинації. Перерахуйте стільки, скільки зможете згадати;

розгляньте реальні причини й постарайтеся подолати їх. Будьте енергійні;

почніть виконувати завдання.

Інші стратегії:

уявіть, що ваше завдання маленьке і легке («Я написав багато чудових робіт, а це –лише одна маленька стаття»);

розбивайте роботу на маленькі завдання, виконуйте їх по одному («Сьогодні ввечері я просто доберу потрібні книги. Згодом я перегляну їх»);

складіть п'ятихвилинний план: працюйте над чимось усього п'ять хвилин. Після закінчення цього часу ви можете спрямувати увагу на інше завдання. Однак, найімовірніше, ви вже будете залучені в процес і захочете продовжити роботу;

використовуйте «техніку помідора»: розбивайте завдання на 25-хвилинні періоди, роблячи після кожного періоду коротку перерву;

використовуйте техніку Еріка Баркера. Складіть список справ; найскладніші й найбільш неприємні з них розташуйте на початку, а легші – наприкінці. Потім розділіть найскладніше завдання на окремі кроки. Це допоможе подолати страх і зрозуміти, з чого почати виконання завдання. Якщо така техніка не спрацювала, значить, ви недостатньо детально розподілили завдання на кроки.

Нарешті, запам'ятайте, що в боротьбі з прокрастинацією важливо привчити підлітка не відволікатися від роботи, а не змушувати його дотримуватися ваших інструкцій. Допоможіть йому зосередитися на завданнях, а не на ваших очікуваннях, які можуть його дезорієнтувати. Хваліть його за кроки, які він робить у правильному напрямку, і не критикуйте за невдачі. Ніколи не бурчіть – це веде до взаємного незадоволення і створює зайвий тиск на підлітка. У результаті він може почати чинити опір.

Прокрастинація все тільки ускладнює. Дитина, схильна до прокрастинації, приймає позицію жертви, у неї посилюється занепокоєння, розвивається негативне ставлення до навчання. Вищевказані стратегії можуть допомогти, але їх одних недостатньо, щоб цілковито позбутися прокрастинації. Єдиний спосіб – послідовно вчити дитину зосереджуватися на поставлених завданнях. Це потребує часу й емоційного розвитку.

Важливо змінити звички дитини, допомогти їй відчути душевний спокій, силу, відповідальність за своє життя. Підліток, схильний до прокрастинації, почувається слабким і безпорадним, а цілеспрямований – сильним і здібним.

Розвиток дитини


 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено