Проєктна діяльність на уроках математики «Геометричні фігури та їх властивості»
Учні 5 класу нашої школи активно займаються проєктною діяльністю, досліджуючи геометричні фігури та їх властивості. Нещодавно вони завершили проєкт на тему "Прямокутник. Периметр і площа прямокутника і квадрата. Об'єм прямокутного паралелепіпеда. Об'єм куба".
Під час роботи над проєктом учні вивчали властивості прямокутників і квадратів, навчилися обчислювати периметр і площу цих фігур, досліджували об'єм прямокутного паралелепіпеда та куба, виконували практичні завдання, створюючи моделі фігур з паперу та інших матеріалів.
Проєкт був індивідуальним, що дозволило кожному учню працювати у своєму темпі та зосередитися на власних дослідженнях. Кожен учень самостійно обирав матеріали для створення моделей, проводив вимірювання та обчислення, використовуючи отримані знання, підготував презентацію своїх результатів, де детально описав процес роботи та висновки. Особливо цікавою частиною проєкту стало те, що деякі учні у віршованій формі описували властивості куба. Це допомогло їм краще запам'ятати матеріал та розвинути творчі здібності. Ось один з прикладів:
Кубик має шість граней, всі вони рівні,
Кожна з них квадратна, це дуже важливо.
Об'єм куба легко знайти,
Треба лише сторону на себе помножити тричі.
Деякі учні вивчали старовинні міри довжини та виконали малюнки-ілюстрації до них. Це дозволило їм дізнатися більше про історію вимірювань та розвинути свої художні навички. Вони також навели приказки та прислів'я про старовинні міри довжини, такі як лікоть, косий сажень та фут: "Від ліктя до ліктя — мірка надійна", "Косий сажень у плечах — богатирська сила", "Фут за футом — і дорога здолається."
Крім того, учні навчилися виконувати необхідні вимірювання і обчислювати об'єм власного будинку. Це практичне завдання допомогло їм застосувати отримані знання у реальному житті та зрозуміти важливість математичних обчислень у повсякденному житті.
Проєкт допоміг учням краще зрозуміти властивості геометричних фігур та розвинути навички просторового мислення, дав можливість кожному учню проявити свої сильні сторони та творчі здібності. Також ліцеїсти мали можливість розвинути свої індивідуальні дослідницькі та презентаційні навички.
Діти із цікавістю працювали над завданням та отримали позитивні враження від проєкту.
Вчитель математики Ніна КУЛИК