Навчаємося один в одного
Перед учителем завжди постає питання, як ефективно перевірити знання, як налагодити живий зворотній зв’язок та захопити учнів навчанням і, як допомогти їм краще засвоїти матеріал. У сучасних умовах цифровізації освіти в учителя з’явилося чимало інструментів для формувального оцінювання, яке й покликане допомогти в розв’язанні поставлених задач.
Учителі англійської мови опановують самостійно все нові й нові прийоми, аналізують їх доцільність і ефективність і потім діляться своїм досвідом з колегами, організовуючи взаємовідвідування уроків, метою якого є удосконалення власного професіоналізму.
Так нещодавно колеги мали можливість відвідати урок у 7-А класі (вчитель Людмила Семеліт). Під час вивчення теми «Жанри фільмів» для повторення матеріалу учні зіграли в гру «Kahoot» та, використовуючи сервіс Liveworksheets, досконалили навички аудіювання, адже індивідуально змогли прослухати декілька разів діалог і виконати завдання. Наприкінці уроку для самооцінювання було використано прийом 3-2-1 Self-Reflection. Проаналізувавши свою роботу протягом уроку, учні сказали 3 речі, які вдалися їм добре на уроці, 2 речі, які потрібно ще попрактикувати та поставили 1 запитання до учителя.
Учні 3-В класу (вчитель Лідія Свєтлова), працюючи над темою “Дозвілля”, вчилися називати час англійською мовою. Під час перегляду відео здобувачі освіти за допомогою сигнальних карток зеленого та ервоного кольору показували, чи зрозумілий їм новий матеріал.
А у 8-Б класі (учитель Світлана Ілюхіна) під час опанування теми “Людина проти робота” для актуалізації лексичного матеріалу було використано сервіс онлайн опитувань Mentimeter, за допомогою якого учні створили хмаринку слів, яка показала різноманіття лексики, засвоєної учнями на попередніх уроках. Сам урок був розроблений на платформі Genially, котра дає можливість створювати інтерактивний контент. Завдячуючи даному ресурсу, вчитель має можливість проводити інтерактивне опитування на будь-якому етапі уроку. Таким чином на уроці було перевірено розуміння учнями переглянутого відео та проведено рефлексію.
Практика взаємовідвідування уроків дає можливість отримати конструктивний фідбек від колег щодо методики викладання, педагогічного стилю та взаємодії з учнями.
Світлана Ілюхіна