Семінар-практикум з обміну досвідом щодо створення цифрового контенту навчальних занять у Липоводолинському ліцеї
Цікаво та пізнавально пройшов 1 листопада 2024 року семінар-практикум з обміну досвідом щодо створення цифрового контенту навчальних занять для педагогів Липоводолинського ліцею. Вісім спікерів ділилися власним досвідом щодо використання різноманітних цифрових застосунків на уроках під час змішаного навчання.
Раїса Козюра, учитель біології та хімії, ознайомила учасників семінару з підготовкою навчальних матеріалів до уроків біології та хімії за допомогою онлайн-інструментів Canva та Google, які дозволяють зробити матеріал більш доступним та цікавим для учнів. Візуалізація складних понять, створення інфографіки, схем і тестів, інтерактивних аркушів, з повністю розробленим уроком – це лише частина можливостей, які пропонує цей інструмент для полегшення навчання та заохочення учнів до активної участі в навчальному процесі.
Лариса Карпенко, учитель української мови та літератури, поділилася власним досвідом використання дошки Padlet для організації інтерактивного навчання під час проведення уроків української мови та літератури в синхронному режимі. Цей ефективний інструмент дозволяє зробити процес більш різноманітним, мотивуючим та продуктивним. Учителі можуть застосовувати Padlet для творчих завдань, обговорень, розширення лексичного запасу та багато іншого, що сприяє розвитку мовних навичок та створює сприятливу атмосферу для навчання. Окрім того, спікер презентувала цікавий застосунок для роботи педагогів «Календар сучасного вчителя».
Микола Грицай, учитель історії, розповів про Wordwall - інтерактивний навчальний застосунок, за допомогою якого створює інтерактивні вправи для зацікавлення здобувачів освіти при вивченні свого предмета. Переваги цього застосунку полягають у тому, що можна легко змінювати візуальний стиль, установити таймер, налаштувати складність і темп виконання завдання. Крім того, цей цифровий застосунок має значну бібліотеку готових завдань, які можна редагувати. Завдання, створені у Wordwall, можна використовувати на різних етапах уроку: перевірка домашнього завдання, актуалізація знань, рефлексія.
Людмила Семеліт, учитель іноземних мов, показала, як використовуються під час проведення уроків в асинхронному режимі інтерактивні аркуші Liveworksheets, які дозволяють поєднувати текст, зображення та взаємодію, що робить навчання більш захопливим та ефективним.
Микола Вовк, учитель фізичної культури, у своєму виступі наголосив, що головне завдання учителів фізичної культури під час занять з використанням технологій дистанційного навчання - підтримувати рухову активність дітей, спілкуватися з ними та залучати їх до фізичних вправ, тому він та його колеги використовують усі доступні методи, засоби та ґаджети, а саме: платформу «Ютуб-канали», освітній серіал на порталі «Дія», інтерактивний навчальний застосунок Wordwall (вправи «Суперколесо», «Колесо фортуни»), різноманітні мобільні додатки.
Валентина Король, учитель трудового навчання, розповіла про використання онлайн-сервісів під час проєктної діяльності учнів, за допомогою яких вони виконують моделювання, малюють ескізи, генерують текст або зображення в схему для вишивання хрестиком або бісером. Звернула увагу слухачів на зручний ресурс як онлайн-конструктор для створення національного українського орнаменту на основі букв українського алфавіту.
Ігор Лизогуб, учитель фізики та інформатики, ознайомив учасників семінару з інтерактивними вправами та інструментами, які застосовує на уроках під час вивчення нового матеріалу, для повторення, закріплення і контролю знань, а також розповів про використання інтерактивних вправ і симуляторів при підготовці до досліджень і лабораторних робіт та інтерактивних відео під час вивчення нових тем із фізики.
Галина Жогло, учитель початкових класів, поділилася досвідом використання інноваційних методів опитування учнів початкової школи за допомогою додатку Plickers. Застосунок Plickers є чудовим інструментом для інтерактивного навчання в початковій школі, бо дозволяє вчителям швидко оцінювати знання учнів, проводити опитування, вікторини та отримувати миттєвий зворотний зв’язок без необхідності використання особистих ґаджетів учнів, що особливо зручно для молодших класів.
Створення, використання та поширення цифрового освітнього контенту є наразі однією з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку національного освітнього процесу, тому педагоги Липоводолинського ліцею намагаються йти в ногу з новітніми цифровими технологіями. У подальшому продовжуватимуть практику проведення семінарів з обміну досвідом щодо створення цифрового контенту для навчальних занять. Як підсумок цього семінару: педагогам рекомендовано взаємовідвідувати навчальні заняття як серед учителів одного профілю, так і різних.
Людмила Дужак, учитель української мови та літератури