Як восьмикласники досліджували електризацію тіл на уроках фізики
Чи можна змусити кораблик рухатися без вітру та мотора? Як побачити електричний заряд? Восьмикласники нашого ліцею шукали відповіді на ці запитання, вивчаючи явище електризації тіл на уроках фізики.
Учні провели серію експериментів, які допомогли їм краще зрозуміти, як взаємодіють заряджені тіла. Один із найцікавіших дослідів – рух корабликів на воді за допомогою наелектризованого гребінця. Виявилося, що пластиковий гребінець, потертий об суху серветку чи волосся, притягує струмінь води та може впливати на рух легкого паперового кораблика. Враження учнів: «Це ніби магія, але насправді – фізика!»
Ще одне цікаве завдання – виготовлення електроскопа власноруч. Використовуючи прості матеріали (скляну банку, алюмінієву фольгу та металевий дріт), учні створили прилад, який дозволяє виявляти наявність електричного заряду. Під час експериментів восьмикласники спостерігали, як заряджені предмети змушують листочки електроскопа розходитися, і робили висновки про принцип його роботи.
Такі дослідження не лише допомагають краще зрозуміти фізичні явища, а й розвивають у школярів навички експериментальної роботи, критичного мислення та командної співпраці.
Детальніше про наші експерименти можна побачити у відео за посиланням. Долучайтеся до світу відкриттів разом із нами!
Учитель фізики, Світлана Тимошенко