Про систему оцінювання навчальних досягнень учнів
Реформування загальної середньої освіти передбачає зміни в підходах до оцінювання навчальних досягнень учнів.
Тому це питання було докладно розглянуто на засіданні педагогічної ради, яка відбулася в закладі освіти. Педагоги ділилися власним досвідом з теми «Про систему оцінювання навчальних досягнень учнів».
Дужак Л.В. у своєму виступі розповіла про критерії, правила та процедури навчальних досягнень, за якими здійснюється оцінювання.
Педагог також зазначила, що система оцінювання буде дієвою й сприйматиметься учнями як об’єктивна і справедлива тільки тоді, коли матиме чіткі і зрозумілі вимоги до навчальних результатів та буде донесена до учнів у різних формах: в усній формі, шляхом розміщення на інформаційному стенді у класі, через інтерактивну інтернет-платформу, електронну пошту, інші види комунікації.
Шаповал О.В. відмітила, що важливим компонентом освітнього процесу в початкових класах є оцінювальна діяльність на засадах компетентнісного, діяльного, суб’єкт-об’єктивного підходів та передбачає партнерську взаємодію вчителя, учнів, їхніх батьків. Навчальні досягнення учнів других класів підлягають формувальному та підсумковому оцінюванню, а оцінювання результатів учнів других класів здійснюється вербально.
У своєму виступі Вовницька Г.Ф. «Оцінювання та фіксація результатів навчальних досягнень учнів 3-х класів НУШ» дала відповіді на такі питання: як читати індекс конкретних очікуваних результатів, як оцінювати діагностичні та тематичні роботи, як здійснити оформлення у класному журналі підсумкового оцінювання 3-4 класів НУШ та заповнити свідоцтво досягнень учня 3 класу.
Молошна В.О. у своєму виступі зазначила, що результати навчальної діяльності учнів на всіх етапах шкільної освіти не можуть обмежуватися знаннями, уміннями, навичками, метою навчання мають бути сформовані компетентності як загальна здатність , що базується на знаннях, досвіді та цінностях особистості. Компетентності не суперечать знанням, умінням, навичкам, вони передбачають здатність осмислено їх використовувати.
Використання формувального оцінювання передбачає застосування прийому самооцінювання або взаємооцінювання – наголосила у своєму виступі Король В.Г. Ці прийоми сприяють підвищенню ефективності формувального оцінювання, адже коли учні володіють навичками самооцінювання та взаємооцінювання, то питання надійності й неупередженості оцінювання не виникають.
Рокитянська Н.О. у своєму виступі зосередила увагу присутніх на питанні «Як здійснювати оцінювання учнів з особливими освітніми потребами?»
З другого питання порядку денного «Про підсумки внутрішкільного моніторингу рівня екологічної свідомості учнів (3,6,10 класи)» виступала заступник директора з навчально-виховної роботи Дмитренко Т.В., яка й представила результати моніторингового дослідження.
З усіх питань порядку денного було прийняті рішення.