Учнівські проєкти: екологія, критичне мислення та хімія в дії
«Ми не успадкували Землю від предків —
ми взяли її в борг у своїх дітей.»
Антуан де Сент-Екзюпері
У 9-х класах нашого закладу освіти було реалізовано серію навчальних проєктів, спрямованих на формування екологічної свідомості, практичного мислення та навичок дослідницької роботи. Тематика проєктів об’єднала важливі проблеми сьогодення:
- «Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію»
- «Анкетування учнів навчального закладу щодо участі у розв’язуванні екологічних проблем»
- «Дослідження достовірності реклами з погляду хімії»
Учні досліджували екологічну ситуацію у своїй місцевості, аналізували джерела забруднення довкілля, вивчали ставлення однолітків до екологічних проблем. Вони не лише зібрали та узагальнили дані, а й запропонували конкретні шляхи покращення ситуації – від сортування сміття до зменшення використання шкідливих хімічних засобів у побуті.
Цікавим і актуальним стало також критичне дослідження реклами з позиції хімічної науки. Учні з'ясували, що чимало рекламних тверджень є маніпулятивними: споживачам нав’язують уявлення про «безпечні» або «натуральні» засоби, використовуючи наукові терміни без реального змісту. Аналіз складу продуктів, порівняння заявленого і фактичного ефекту дозволив учням побачити, як важливі знання з хімії у повсякденному житті.
Проєктна діяльність викликала зацікавлення, активність і відповідальність у дітей. Вони зрозуміли, що саме від кожного з нас залежить екологічне майбутнє, і що знання – це не лише шкільна програма, а й інструмент для критичного аналізу інформації та прийняття рішень.
Наші учні – це не лише дослідники, а й свідомі громадяни, які вже сьогодні готові діяти задля збереження довкілля та розвитку відповідального суспільства.
Пам’ятаймо, що хімічні сполуки не загрожують, коли в руках — знання, а в серці — відповідальність!
Екологічна ситуація в моїй місцевості відчуваю, думаю, дію.pptx
Екологічна ситуація моєї місцевості.pptx
Екологічна ситуація моєї місцевості.pdf
Достовірність реклами і хімія.pdf
Заступник директора з НВР Раїса Козюра