A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Липоводолинський ліцей
Липоводолинської селищної ради

Правила внутрішнього розпорядку

ЗАТВЕРДЖЕНО  
Наказом директора
Липоводолинського ліцею
від 14.03.2025, №31

(Переглянути/завантажити повну версію)

 

ПРАВИЛА ВНУТРІШНЬОГО РОЗПОРЯДКУ
Липоводолинського ліцею 
Липоводолинської селищної ради

I. Загальні положення

1. Липоводолинський ліцей Липоводолинської селищшної ради діє на принципах:

Дитиноцентризму, де головним суб’єктом, на якого спрямована освітня діяльність ліцею, є дитина. Забезпечення рівного доступу до освіти, де всі діти мають рівний доступ, незалежно від економічного статусу та матеріального забезпечення родини, рівня навчальних можливостей, фізичного та психічного розвитку, гендерних відмінностей тощо.

Автономії ліцею, що передбачає самостійність у виборі форм і методів навчання, визначенні стратегії та напрямів розвитку ліцею, розроблення власних освітніх програм, системи оцінювання тощо.

Цілісності системи управління якістю, де всі компоненти діяльності ліцею взаємопов’язані - це створює взаємозалежність між ними. Коли якість освіти залежить від оптимального добору педагогічних кадрів, мотивуючого освітнього середовища, використання освітніх технологій, спрямованих на оволодіння ключовими компетентностями, сприятливої для творчої роботи психологічної атмосфери.

Постійного вдосконалення через розбудову внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти - це постійний процес, за допомогою якого відбувається вдосконалення освітньої діяльності, підтримується дієвість ліцею, забезпечується відповідність змінам в освітній сфері, створюються нові можливості тощо.

Впливу зовнішніх чинників, де система освітньої діяльності в ліцеї не є закритою, на неї безпосередньо впливають зовнішні чинники - засновник, місцева громада, освітня політика держави.

Гнучкості й адаптивності, коли система освітньої діяльності змінюється під впливом сучасних тенденцій розвитку суспільства, зміни освітньої політики держави.

        2.Правила внутрішнього розпорядку Липоводолинського ліцею Липоводолинської селищної ради (далі – правила) визначають основні права, обов'язки та правила взаємодії  учасників освітнього процесу ліцею.

       3. Правила є обов’язковими для виконання усіма учасниками освітнього процесу набувають чинності  після їх затвердження директором ліцею (ст.38 ЗУ «Про повну загальну середню освіту) і є  чинними до прийняття нового документу, розробленого і затвердженого у встановленому порядку.

4. Правила розроблено на підставі Міжнародної Конвенції з прав дитини, Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Статуту ліцею та інших актів законодавства.

5. Метою цих Правил є:

створення комфортних умов освітнього процесу та безпечного освітнього середовища;

формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;

формування відчуття корпоративної приналежності, поваги до традицій ліцею;

формування усвідомленої потреби в дотриманні морально-етичних норм поведінки у соціумі.

6. Дисципліна у ліцеї забезпечується перш за все самодисципліною та самоконтролем з боку кожного окремого учасника освітнього процесу, методами переконання та заохочення – з боку адміністрації ліцею за підтримки органів державно-громадського самоврядування ліцею, первинної профспілкової організації.

7. Права та обов’язки учасників освітнього процесу

7.1. Учні ліцею мають право на:

індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір  форм і темпу здобуття освіти, закладу освіти і запропонованих ним освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

якісні освітні послуги;

справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

відзначення успіхів у своїй діяльності;

свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

безпечне, здорове та інклюзивне чи спеціальне освітнє середовище;

повагу людської гідності;

захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учня;

проходження відповідної програми для осіб, які вчинили насильство або жорстоке поводження з дитиною, стали свідком або постраждали від насильства або жорстокого поводження;

користування бібліотекою, навчальною,  спортивною, побутовою інфраструктурою ліцею та послугами їдальні у порядку, встановленому ліцеєм відповідно до спеціальних законів;

доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні ліцеєм;

самостійну або через своїх законних представників реєстрацію на державних інформаційних ресурсах та державних вебплатформах дистанційного навчання;

інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

7.2. Учні ліцею зобов’язані:

виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

відповідально ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку ліцею;

повідомляти керівництво ліцею про факти насильства або жорстокого поводження з дітьми, а також стосовно інших учасників освітнього процесу.

7.3. Учні ліцею мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та Статутом ліцею.

7.4. Учні ліцею під час освітнього процесу не можуть залучатися до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

7.5. Педагогічні працівники мають право на:

академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

педагогічну ініціативу;

розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

користування бібліотекою, навчальною, спортивною, побутовою інфраструктурою ліцею та послугами їдальні у порядку, встановленому ліцеєм відповідно до спеціальних законів;

підвищення кваліфікації, перепідготовку;

вільний вибір освітніх програм, форм здобуття освіти, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

захист професійної честі та гідності;

індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами ліцею;

працю у безпечному та здоровому освітньому середовищі;

подовжену оплачувану відпустку;

участь у громадському самоврядуванні ліцею;

участь у роботі колегіальних органів управління ліцею;

захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.

7.6. Педагогічні працівники зобов’язані:

постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я, брати участь у забезпеченні та розвитку безпечного, здорового та інклюзивного чи спеціального освітнього середовища;

дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;

дотримуватися педагогічної етики;

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

виховувати в учнів повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учнів, запобігати вживанню ними та іншими особами на території ліцею алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

додержуватися Статуту ліцею та правил внутрішнього розпорядку ліцею, виконувати свої посадові обов’язки;

у разі виявлення ознак насильства або жорстокого поводження з дитиною:

вжити невідкладних заходів для припинення насильства або жорстокого поводження з дитиною;

за потреби надати домедичну допомогу, викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги та звернутися до органів Національної поліції України;

повідомити директора ліцею та принаймні одного з батьків або інших законних представників дитини, яка вчинила насильство або жорстоке поводження, та дитини, яка постраждала від насильства або жорстокого поводження;

у разі вчинення жорстокого поводження з дитиною директором ліцею - невідкладно повідомляють про це засновника закладу освіти та/або уповноважений ним орган (особу).

дотримуватися принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відносинах з учнями та їхніми батьками;

виконувати обов’язки, визначені Законами України "Про освіту", «Про повну загальну середню освіту», іншими актами законодавства, Статутом ліцею, трудовим договором та/або їхніми посадовими обов’язками;

забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку учнів, а також дотримуватися у своїй педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності, визначених статтею 6 Закону України "Про освіту";

використовувати державну мову в освітньому процесі відповідно до вимог Закону України «Про освіту»;

володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям;

постійно підвищувати свою педагогічну майстерність.

7.7. Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та/або Статутом ліцею.

7.8. Батьки учнів мають право:

захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси учнів;

звертатися до ліцею, органів управління освітою з питань освіти;

обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

брати участь у громадському самоврядуванні ліцею, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування ліцею;

завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у ліцеї та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

отримувати інформацію про діяльність ліцею, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є), результати оцінювання якості освіти в ліцеї та його освітньої діяльності;

подавати директору ліцею (у разі вчинення жорстокого поводження з дитиною директором ліцею - засновнику ліцею та/або уповноваженому ним органу (особі) усні та письмові заяви (скарги, повідомлення) про випадки насильства або жорстокого поводження з дитиною, а також стосовно інших учасників освітнього процесу, вимагати невідкладного (протягом однієї доби з моменту надходження) реагування на такі випадки.

7.9. Батьки учнів зобов’язані:

виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

дотримуватися Статуту ліцею, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти;

сприяти створенню та розвитку в ліцеї безпечного, здорового та інклюзивного чи спеціального освітнього середовища.

7.10. Інші працівники ліцею мають право на:

справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

працю у безпечному та здоровому освітньому середовищі;

участь у громадському самоврядуванні ліцею;

участь у роботі колегіальних органів управління ліцею;

захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.

7.11.  Інші працівники ліцею зобов’язані:

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учнів, запобігати вживанню ними та іншими особами на території ліцею алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

додержуватися Статуту ліцею та правил внутрішнього розпорядку ліцею, виконувати свої посадові обов’язки;

у разі виявлення ознак насильства або жорстокого поводження з дитиною:

вжити невідкладних заходів для припинення насильства або жорстокого поводження з дитиною;

за потреби надати домедичну допомогу, викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги та звернутися до органів Національної поліції України;

повідомити директора ліцею та принаймні одного з батьків або інших законних представників дитини, яка вчинила насильство або жорстоке поводження, та дитини, яка постраждала від насильства або жорстокого поводження;

виконувати обов’язки, визначені актами законодавства, Статутом ліцею, трудовим договором та/або їхніми посадовими обов’язками;

використовувати державну мову під час виконання обов’язків за посадою відповідно до вимог Закону України «Про освіту»;

8. Всі учасники освітнього процесу (учні, педагогічні та інші працівники ліцею, батьки) повинні дотримуватися таких правил під час перебування у ліцеї:

спілкування має бути ввічливим, привітним і доброзичливим, не допускається вживання принизливих, образливих висловів, ненормативної лексики, тощо;

у приміщеннях та на території ліцею  заборонено куріння, вживання спиртних напоїв, наркотичних засобів, тощо, а також  перебування на території закладу у нетверезому стані, під дією наркотичних, токсичних речовин тощо;

зовнішній вигляд  має бути охайним, одяг повинен  бути підібраним з усвідомленням того,   що в закладі освіти  не доречні речі з глибоким декольте, вкорочені блузки, топи, дуже короткі спідниці, шорти, надто обтислі брюки, одяг для літнього відпочинку, тощо;

не використовувати одяг із суперечливими надписами, символікою і атрибутикою країни агресора;

        спортивний одяг використовувати лише для занять фізичною культурою, під час проведення спортивних, відпочинкових, позакласних  змагань та заходів;
       використання мобільних телефонів  під час освітнього процесу можливе лише з освітньою метою, у інших випадках мобільний телефон має бути вимкнений або знаходитись на беззвучному режимі;

не  дозволяється приносити  та використовувати на території та у приміщеннях ліцею  зброю (навіть іграшкову), вибухонебезпечні та вогненебезпечні речовини, гострі предмети, карти (гральні), алкогольні напої, сигарети, жувальні гумки, літературу, аудіо-, відео, та  продукцію аморального змісту, а також розповсюджувати агітаційні матеріали політичних партій чи релігійних організацій;

берегти майно ліцею, зелені насадження на території, бережно поводитися зі своїми речами та речами інших учасників освітнього процесу;

під час повітряної тривоги чи іншого сигналу про небезпеку чи надзвичайну подію залишати приміщення закладу відповідно до розроблених у ліцеї алгоритмів та протоколів;

дотримуватися вимог інструкцій з охорони праці та безпеки життєдіяльності під час перебування у закладі та участі у освітньому та робочому процесах;

проходять медичні огляди відповідно до встановленого законодавством порядку та надають до ліцею документи, які підтверджують його проходження у встановлені терміни.

9. Перелік додаткових правил для учасників освітнього процесу:

9.1. Педагогічні працівники:

можуть вимагати від учнів зберігання  телефонів під час навчального заняття у спеціально передбаченому місці (бокс, окрема парта тощо);

зазначати та засвідчувати особистим підписом час приходу до закладу та час залишення роботи у спеціальному журналі  у охоронника;

залучаються до чергування у приміщеннях та на території ліцею згідно окремого графіка, затвердженого директором, перебувають у ліцеї з 08.00 год. до 16.00 год.;

невідкладно повідомляють директора чи одного із його заступників про надзвичайні події, які сталися у закладі.

9.2. Учні:

не можуть пропускати навчальні заняття без поважних причин;

не повинні запізнюватися на навчальні заняття та інші заходи, які проводяться у закладі;

можуть залишати приміщення та територію ліцею лише з дозволу класного керівника у виняткових випадках;

відвідувати їдальню у визначений графіком харчування час, дотримуватися правил поведінки;  

повідомляти охоронника про загублені або знайдені у приміщенні або на території ліцею особисті речі учасників освітнього процесу;

повинні розв’язувати будь-які конфліктні ситуації, з’ясовувати особистісні, неформальні стосунки один з одним без  насильства та у присутності педагогічних працівників закладу;

 на навчальних заняттях (уроках) учні повинні  мати необхідні для участі в освітній діяльності приналежності, літературу (відповідно вимог навчального предмету); спортивну форму і взуття для занять спортом. За відсутності спортивного одягу та взуття залишаються на уроці, але до занять не допускаються;

проходять інструктажі з безпеки життєдіяльності перед виконанням практичних та лабораторних робіт, занять спортом, тощо  та виконують вказівки відповідального педагогічного працівника, уникають будь-яких дій, які можуть бути небезпечними для власного життя і здоров'я, життя і здоров'я оточуючих.

3. Батьки:

у разі навмисного пошкодження учнем майна ліцею  зобов'язані відшкодувати  завдані матеріальні збитки в установленому порядку;

до початку навчальних занять повинні повідомити класного керівника про  причину відсутності учня та у день виходу учня на заняття надати документ, який підтверджує причину пропуску учнем навчальних занять;

можуть перебувати у приміщенні ліцею та відвідувати навчальні заняття своїх дітей, без втручання у роботу педагогічного працівника, лише з дозволу директора ліцею у супроводі педагогічного працівника або класного керівника;

не можуть з’ясовувати у приміщенні та на території ліцею будь-які стосунки, непорозуміння, розв’язувати будь-які конфліктні ситуації з дітьми (як власними, так і з тими, що не входять у склад сім’ї) без присутності педагогічних працівників або батьків іншої дитини/дітей.

9.4.Педагогічні та інші працівники ліцею:

дотримуються графіків роботи та/або розкладу навчальних занять, які затверджуються директором ліцею;

про відсутність на робочому місці з поважних причин попереджають особисто директора ліцею про не вихід на роботу, а потім надають підтверджуючі документи;

у разі необхідності бути відсутніми на робочому місці з причин, які визначені статтями 25 та 26 КЗпП України, напередодні подається заява, на підставі якої видається наказ директора ліцею;

не можуть залишати приміщення та територію ліцею у робочий час без необхідності, яка не пов’язана з освітнім процесом, окрім випадків,  що пов’язані з освітнім процесом (участь у методичних та інших заходах, тощо).

10. Внутрішні організаційні процеси в ліцеї, дотримання порядку в ньому регламентуються поняттям режиму роботи, що встановлюється наказом директора ліцею на 01 вересня кожного навчального року, який приймає рішення, виходячи з діючих нормативно правових актів та  вимог, з урахуванням змісту річного навчального плану, ресурсного забезпечення на початок навчального року.

11. Дотримання режиму роботи ліцею є обов’язковим для всіх учасників освітнього процесу, перш за все - для всіх категорій працівників та учнів. Батьки учнів (особи, що їх замінюють) повинні бути обізнані щодо режиму роботи ліцею та забезпечувати його виконання учнями.

12. До учасників освітнього процесу, які досягли високих результатів у навчанні та роботі застосовуються заходи морального та матеріального заохочення відповідно до норм законодавства та у межах фонду оплати праці, що визначений у  кошторисі ліцею.

13. Учасники освітнього процесу, які порушують правила внутрішнього розпорядку ліцею, притягуються до відповідальності у визначеному законодавством порядку.  Зокрема,  громадська відповідальність на рівні учасників освітнього процесу, у разі потреби – в присутності батьків (осіб, що їх замінюють), із залученням фахівців спеціальних установ, служб, організацій, в окремих випадках, за поданням директора до уповноважених  органів - адміністративна.

14.Правила внутрішнього розпорядку Липоводолинського ліцею розміщуються на офіційному сайті закладу та доводяться до відома всіх учасників освітнього процесу:

педагогічних працівників - заступником директора з НВР;

інших працівників – заступником директора з АР;

учнів та їх батьків – класними керівниками.

 

СХВАЛЕНО
Рішенням педагогічної ради
Липоводолинського ліцею
від  14.03.2025 р., протокол № 10

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено